articol
stats

Realizez cum determinarea și puterea stau la baza unui spectacol de tip one-woman show care nu e deloc la îndemâna oricui. Mai mult decât atât pare o idee nesigură. Plăcerea riscului este asumată de Andreea Darie, studentă în anul III la specializarea Actorie, la clasa profesorilor Emil Coșeru și Tatiana Ionesi. Spectacolul de licență intitulat Două piese cu o femeie este confruntar...mai mult

articol
stats

Pentru subiectele abordate in textele sale, Ibsen a devenit in epoca o figura polemica. Dramele in care femeile contesta absoluta autoritate a patriarhatului, hotarandu-se sa fie independente, libere, puternice, sau textele ce puneau sub semnul indoielii credintele societatii epocii victoriene deveneau subiecte incomode. Nu putine au fost reactiile vehemente, in fata carora dramaturgul a gasit un ...mai mult

articol
stats

Interesat de zona independenta a teatrului din Romania, atat ca regizor, cat si ca analist (lucrarea aparuta anul trecut la Editura Eikon Surplus de oameni sau surplus de idei. Pionierii miscarii independente in teatrul romanesc post 1989 este dovada acestui din urma fapt), Theodor Cristian Popescu e un neobosit artist care aduce in atentia publicului texte contemporane. De la mai cunoscutul autor...mai mult

articol
stats

Avizierul salii Studio, din cadrul Universitatii de Arte „George Enescu” se anunta a fi presarat cu o multitudine de examene de licenta a studentilor aflati in anul terminal. Astfel, pe data de 20 martie, vineri, am asistat la premiera spectacolului Buzunarul cu paine de Matei Visniec, o reprezentatie clasica, in regia profesorului coordonator si actor la Nationalul iesean, Doru Aftanasiu. Din...mai mult

articol
stats

Fiind presati de goana continua a timpului, iata ca, din nou, studentii de la Universitatea de Arte „George Enescu”-Facultatea de Teatru se afla in pragul sesiunii. Desi este o perioada incarcata, pe alocuri stresanta, asta nu ii impiedica pe viitorii artisti sa creeze. Ba din contra! In opinia mea aceasta este o etapa rodnica....mai mult

articol
stats

„Totul e permis in Gradina desfatarilor lumesti. Infranarea nu are sens pentru ca libertatea absoluta ne face egali in fata lui Dumnezeu si nu vom mai fi pedepsiti ca am cules marul. Pentru ca Binele si Raul au fost cunoscute si neutralizate, pierzandu-si puterile nelimitate” – iata un gand simplu agatat in rama fascinantului triptic Gradina desfatarilor lumesti de un personaj al peliculei c...mai mult

articol
stats

Cu cat mai numeroasa, cu atat mai multe probleme si disfunctii – familia; o tema recurenta pentru americanul Tracy Letts, singurul artist care a fost premiat atat cu premiul Tony pentru interpretare (George din Cui e frica de Virginia Woolf?) cat si cu premiul Pulitzer pentru piesa August: Osage County. Claudiu Goga a montat in premiera la Sala Mare a Teatrului National din Iasi (12 aprilie...mai mult

articol
stats

Aceasta cronica ar putea fi nostalgica, de vreme ce de autorul despre care voi vorbi ma leaga inceputurile noastre in teatru (eu discipol al scenei, iar el ca voce distincta in presa), sau ar putea avea un ton juvenil-prea-simpatic, pentru ca ne-am intalnit in diferite contexte, de la catedra universitara, la fotoliul de spectator sau paginile revistelor, locuri dragi noua, care ne-au legat, incet...mai mult

articol
stats

Intrat in limbajul comun, in mod voit sau involuntar, supapa pentru „soparle” in Romania dinainte de ’90, oglinda fidela a societatii noastre, materie obligatorie in manualele de literatura, imposibil de tradus, dupa aprecierea unora, prea putin prezent pe scena internationala, in opinia altora, totusi inepuizabil, mereu actualul Caragiale e o emblema ciudat revalorizata in diferite ocazii l...mai mult

articol
stats

Printre prejudecatile cele mai adanci ale oamenilor de teatru, dar si ale filologilor, se numara una referitoare la Caragiale: nenea Iancu, zice-se, n-ar fi avut organ pentru drama sau, in orice caz, valoarea comediilor sale ar pune in umbra, fatal si fara drept de apel, incercarea numita „Napasta”. Iata de ce, piesa aceasta, publicata in 1890 in „Convorbiri literare”, a fost privita mereu...mai mult

Pagini