- 5808
1. Pentru ca suna proaspat si stimulant. 2. Pentru ca e din Iasi si nu doar atat (e si colegul nostru, pe AltIasi.ro). 3. Pentru ca cei de la Brain Events isi demonstreaza din nou ideile grozave. Unde-am ajuns? La primele trei motive care mi-au venit in minte, pentru care vineri, 7 iunie, incepand cu ora 22, n-ar trebui sa fiti nicaieri altundeva decat la Teatru Fix. Pentru ca acolo isi lanseaza George D. Stanciulescu proiectul pe care i-l tot asteptam din toamna, LeVant. Va fi, bineinteles, insotit de Cristina Padurariu, alaturi de care va aparea pe scena dupa warm-up-ul by Vatt & Momu.
LeVant e o demistificare a proiectului din care a derivat, si anume Ad Ombra, pe care George D. Stanciulescu l-a inceput prin 2005. Dark ambient simfonic, concentrat in trei albume ce au fost luate sub aripa unei case de discuri poloneze, Rage.
Orientandu-se de aceasta data catre trip hop, IDM, dreamy pop, psychedelic dance / electro, nu-Jazz, lui George ii iese experimentul unei halucinatii muzicale – si nu intamplator o numesc asa, piesele lui fiind versate intr-un vis cand agresiv, cand domol. Vis alternat, insa, de secvente perfect inteligibile de realitate. Si aici intervine carismatica solista Cristina Padurariu, a carei voce exersata anterior in cadrul unor proiecte precum Blazzaj si Implant Pentru Refuz are un rol esential in nuantarea mesajului muzical. Imbogatind sonoritatea LeVant-ului cu background-ul ce ii explica atasamentul fata de ceea ce inseamna jazz si fusion, Cristina e o prezenta pregnanta, vizibil curioasa si dispusa sa intervina in stilistica pieselor.
Concentrand in „The Post-Aquarian Gourmet” – caci asa se numeste albumul pe care il vom asculta vineri – mister si dovedind nu putina receptivitate emotionala, LeVant a gandit, asadar, o muzica ce stimuleaza, dar nu te anuleaza, lasandu-ti cu siguranta loc de expresie. E o muzica ce nu se vrea complet acaparanta, in care ascultatorul exista tot atat de mult pe cat si-o permite si compozitorul, la randul lui.
Mai putin obscur si, implicit, parca mai abordabil, LeVant ramane totusi un proiect de nisa, prin intermediul caruia George Stanciulescu isi exploreaza statutul de creator complet neinteresat sa pozeze in artistul neplasabil in cotidian. De altfel, a facut aceasta si intr-o maniera formala, sub forma unor studii teoretice, de pe urma caruia a rezultat o lucrare de doctorat, in care discuta, printre altele, repozitionarea creatorului contemporan, lucrare intitulata „O analiza filosofica a muzicii postmoderne ca fenomen cultural”.
In fine, un material care in mod cert isi merita portia de atentie. Si cei 10 RON, cat costa biletul. Asadar, unde veti fi vineri seara?