- 10124
Desi nu e nici pe departe o premiera, nici macar la cinematografele din Romania, cinefilii ar trebui sa faca un ultim efort pentru a ajunge la Kung Fu Panda. Istoria ursului lenes, nascut intr-o familie care nu ii intelege pasiunile (pe principiul "N-ai cu cine, niste tarani"), dar care reuseste sa-si vada si depaseasca visul, este una dintre cele mai bune transpunse vreodata intr-o animatie.
Povestea este construita ca un Bildungsroman in care Po, eroul principal, ajunge din vanzator de taitei la companion (desi de multe ori ironizat) al celor cinci luptatori ai dragonului, pe care, la inceputul filmului, nu indraznea decat sa-i viseze. Scenaristilor li se poate reprosa ca drumul pe care il parcurge Po se sfarseste abrupt - etapele sunt arse, iar transformarea, miraculoasa. Numai ca aceasta este esenta filmului, pe care personaje previzionare o afirma neincetat - ceea ce iti este harazit se va realiza oricum, fara a fi nevoie de coincidente, in care marii maestri nu cred.
Jack Black, Dustin Hoffman, Angelina Jolie, Lucy Liu si Jackie Chan dau vocile celor mai importante personaje, desi replicile sunt impartite, asa cum afirma unii, inechitabil. Pentru ca filmul s-a bazat intr-o masura mai mare decat am crede ca rigorile cinematografiei permit pe improvizatie, unii dintre actori n-au putut tine pasul, asa cum insasi Lucy Liu admite. Jackie Chan este si el greu de remarcat, numele lui fiind folosit mai degraba pentru a da greutate unui film despre artele martiale. Angelina Jolie joaca bine un rol agresiv, desi imaginea ei de la premiera oficiala a filmului, cand a afisat niste dimensiuni asemanatoare lui Jack Black (din cauza sarcinii duble), o arata mai degraba blajina.
Muzica lui Hans Zimmer, capabil sa salveze prin sunete un film mediocru, arata si mai bine intr-o pelicula peste medie. Desi incantarea celor care privesc filmul este posibil sa nu mai aiba intensitatea corespunzatoare primelor productii de gen, Kung Fu Panda trebuie vazut, pentru ca este o punte - intre culturile orientale si cele din Vest, intre filmele pentru copii si cele "cu batai" sau filozofice, intre modernitate (tradata de expresiile "cool" ale lui Po) si filozofia chineza antica.