- 11100
140 de voluntari au contribuit la succesul celei de-a treia ediții a Nopții Albe a Galeriilor din Iași
Asociația Culturală AltIași a organizat pe 5 octombrie evenimentul „Noaptea Albă a Galeriilor” (NAG), pentru al treilea an consecutiv, în orașul Iași. NAG reprezintă o oportunitate de conectare mai largă a comunității locale la scena evenimentelor artistice de amploare la nivel național și internațional. Astfel, la Iași s-au deschis simultan o serie de expoziții de artă contemporană, care, sub umbrela unui concept care are deja o popularitate în rândul publicului de arte vizuale, a produs efecte de conștientizare și participare cu rezultate deja cunoscute în țările cu o mai mare tradiție a evenimentelor de acest gen.
Pentru prima dată, 3 evenimente cofinanțate de Consiliul Județean Iași au fost unite simbolic de inițiativa Asociației AltIași de a organiza o cursă specială, Linia 1 a culturii ieșene, care a preluat din fața Casei FILIT doritorii și i-a plimbat pe traseul Teatrul Luceafărul (unde au asistat la o expoziție din cadrul FITPTI), Borderline Art Space (unde au asistat la performance-ul făcut de artistul craiovean Mihail Trifan) și Galeria Victoria (unde s-a dat startul oficial la NAG Iași 2018).
Astfel, ediția 2018 a NAG Iași a însemnat, printre altele, 9 galerii și 2 spații alternative (Casa FILIT și Hubrica) care au organizat între 1 și 3 expoziții fiecare, și peste 30 de ateliere de ateliere de artiști care și-au deschis ușile începând cu ora 19:00 și până la 1 noaptea. Din 30 în 30 de minute au fost organizate tururi ghidate (pietonale sau pe bicicletă) pentru cei care au dorit să înțeleagă mai mult despre lucrările expuse. O altă atracție a serii a fost un concert de muzică al artistului Eduard Draude, derulat la galeria Borderline Art Space.
Cei 140 de voluntari implicați în eveniment au distribuit stradal, în licee, universități și centre comerciale nu mai puțin de 15000 de exemplare ale unei hărți a spațiilor creative. Parte a parteneriatului cu Universitatea Al. I. Cuza din Iași, 4000 de studenți au primit un exemplar al hărții în cadrul evenimentului „Bun venit la UAIC”. Notorietatea evenimentului, deja în creștere, a fost sporită și de cele 16 panouri stradale și citylight-uri și 3 tramvaie colate cu materiale legate de NAG 2018. Prin parteneriatul cu agenția digitală WINK, la acestea au mai contribuit și 3 billboarduri digitale care au avut peste 33.000 de difuzări ale spoturilor și peste 375000 în mijloacele detransport în comun.
Ca rezultat al interesului publicului, galeriile de pe strada Lăpușneanu (zonă pietonală centrală) au primit peste 3000 de vizitatori, iar atelierele din aceeași clădire, 1500. În total, expozițiile, atelierele și evenimentele speciale au avut parte, cumulat, de peste 11500 de vizite într-un interval de 6 ore.
Fotografii din cadrul evenimentului sunt disponibile aici:
https://www.facebook.com/pg/IasiNAG/photos/?tab=album&album_id=1910771362551487