eveniment
Data: 
20 Aug 2011 - 00:00 - 21 Aug 2011 - 03:00
Loc: 
Club Brain
stats
Adresa: 
Gandu nr. 6

BRAIN reOPENing

Dupa ce la sfarsitul lui mai parea ca a ajuns la un capat de drum, Club Brain se redeschide week-end-ul acesta (19-20 august). Cu o serie de schimbari ale amenajarii interioare, Brain revine vineri, dupa ora 21:00, cu o petrecere la care invitati speciali sunt Beat Poetry Crew, prezenti si la seara ce se voia de 'ramas bun' din mai. Pentru cei care nu vor putea ajunge, evenimentul va fi transmis live aici.

Ca site care isi propune promovarea alternativelor culturale ale orasului, AltIasi va fi etern sedus de un concept centrat in jurul termenului "Brain" (a call to mind, cu atat mai mult cu cat e situat pe strada Gandu). Capitalul de simpatie strans in perioada in care devenea un reper pentru tinerii in cautarea unui loc care sa adune oameni interesanti, dornici sa se exprime, sa interactioneze si in acelasi timp sa se simta bine pe un fundal sonor diferit de oferta celorlalte cluburi din Iasi, va face ca destui dintre cei care intre timp s-au indepartat sa revina, din curiozitate sau plini de speranta unui nou inceput.

Pe langa pozitionare, amenajare, servicii si alte aspecte care tin intr-o proportie mai mare de cei care administreaza un local, mai importanta este atmosfera - cea care de cele mai multe ori face diferenta. De altfel aceasta este si marea provocare a BRAIN reOPENing: va fi posibila revenirea la matricea initiala si dezvoltarea ei prin pastrarea alaturi a spiritelor nu doar creative, ci si active, deschise, dornice sa interfereze, sau va alege calea usoara a asocierii cu grupuri ermetice, puternic inchegate, dar care ii vor ingreuna comunicarea cu alte segmente ale publicului?

Cercetatorii Nicholas Christakis si James Fowler au publicat o carte cu numele "Puterea surprinzatoare a retelelor noastre sociale si cum ne modeleaza acestea vietile". In acest studiu, cei doi au demonstrat ca cercul nostru social ne influenteaza major aproape toate aspectele vietii noastre: fericirea sau depresiile, optiunea de vot, casatoria, cresterea in greutate, gradul de violenta sau singuratatea.

Privitor la alegerea pe care trebuie s-o faca cei de la Brain, studiul mai arata ca grupurile ai caror membri sunt foarte apropiati comunica intr-o mai mica masura cu restul comunitatii din care fac parte. Cu cat un grup este mai ermetic, cu atat informatia va circula preponderent in interiorul acestuia, in loc sa fie distribuita intre grupuri. Concluzia este ca grupuri mai mici, dar interconectate (de genul: te stiu pe tine, dar nu-ti cunosc toti prietenii), sunt mai eficiente in vehicularea ideilor. Iar un BRAIN in care ajung idei doar dintr-o sursa nu mai este OPEN.

Articol scris de George Plesu | Mar, 16/08/2011 - 01:10
Iti place ce tocmai ai terminat de citit?
Aboneaza-te prin email sau RSS ca sa fii la curent cu noutatile de pe site.
Despre editor
imaginea utilizatorului george

Comentarii

Dupa toate segmentele de public, cercuri de interconectate si alte locutiuni copiate din lucrari de marketing, nu ne ramane decat sa conchidem ca Brain va intra in faliment daca in afara micii clici de hipsteri care frecventa localul nu vor fi atrasi si clienti din alte "categorii socio-culturale"? Asta incearca sa ne spuna articolul? E un mod incalcit de a le spune hipsterilor ca ar face bine sa se obisnuiasca si cu vulgul lipsit de creativitate artistica si cu burghezii conformisti si close-minded? Cred ca am inteles... Desigur, la fel ca si alte comentarii care nu va convin, si acesta va fi cenzurat de colectivul redactional al altiasi, clienti fideli ai localului mai sus amintit.
Andreea, apreciez feedback-ul tau si m-as bucura sa aud parerile cator mai multi in aceasta privinta. Dar da-mi voie sa-ti spun ca te-ai grabit cu unele afirmatii. 1. facand parte dintr-o echipa de oameni care se vor deschisi la minte n-am cum sa incurajez pe cei care nu sunt asa; ma pot educa sa-i tolerez, dar nu i-as chema intr-un loc drag; 2. oameni deschisi la minte sunt in mai multe grupuri: si in cel de creativi, hipsteri, corporatisti, necreativi, burghezi conformisti, fumatori, consumatori (sau nu) de alcool, etc... (fill in the blanks). iar un loc de genul asta, care merge pe anumite concepte (Brain, Open) trebuie sa-i puna in comun, nu sa faca alegeri si sa se lase "preluat" de unul dintre grupuri. de asta citam anumite teorii (nu de marketing, dar asta e mai putin important); 3. e de datoria editorilor sa frecventeze locatiile ale caror evenimente le promovam si, ca exemplu personal, ma bucur ca n-am fost acuzat de cei de la carturesti ca stau prea mult la humanitas in ultima vreme, ci din contra, cei de la humanitas ar fi vrut sa trec mai des pe la ei. deci n-am nicio problema in a recunoaste ca eu sau alti editori petrecem timp in locuri in care ne simtim bine. iar la brain voi petrece mai mult timp cand vor rezolva, pe langa problema cu fumul de tigara, si pe cea cu re-atragerea oamenilor aia faini care veneau la inceput. 4. moderatorii AltIasi nu cenzureaza mesaje incomode, ci pe cele lipsite de minime principii de bun simt alte dialogului.