articol
stats

Mediatizarea artei vizuale in Iasi

De prea putine ori este adusa in discutie problema slabei mediatizari a artei vizuale in Iasi. Avem 11 galerii si mult mai multi artisti care produc valoare, dar care sunt promovati prin maxim 2 postere, unul la locul vernisajului si celalalt intr-un afisier invechit la Universitatea de Arte sau la Casa de Cultura a Studentilor.

In ochii multor persoane, chiar si dintre artisti, promovarea ermetica este bine gandita, binevenita. Deseori arta este privita ca fiind adresata doar cunoscatorilor, doar celor care creeaza sau care au cunostiinte de istoria artei. Eu sunt de parere ca arta nu e doar pentru connaiseurs, ci pentru toti oamenii. Desi este necesar un nivel decent de cultura vizuala pentru a intelege unele opere, nu poti pretinde unui om sa ii placa un fel de mancare daca nu ii dai mai intai sa deguste.

Problema nu pare a fi lipsa locurilor de expunere pentru ca in Iasi avem Galeria Uniunii Artistilor Plastici, Galeria de arta "Cupola", Galeria Dana, Galeria de arta "Eleusis", Galeria de arta Fineart, Galeriile de la Ateneu Tatarasi, Galeria de arta Baekero, Galeria Trianon, Galeria Rotonda; ca spatii expozitionale mai sunt folosite si Baile turcesti, ceainaria Sage, cafeneaua Acaju sau Centrul Cultural Francez. La nivel de promovare, exista un mare minus pe segmentul online, iar AltIasi isi propune sa recomande evenimente, articole si interviuri de calitate care sa deschida apetitul spre frumos.

 

Articol scris de Alexandru Andronic | Vin, 17/10/2008 - 22:50
Iti place ce tocmai ai terminat de citit?
Aboneaza-te prin email sau RSS ca sa fii la curent cu noutatile de pe site.
Despre editor
imaginea utilizatorului admin

Comentarii

Pe buna dreptate. Arta nu e ceva concret. Orice poate trezi emotie, poate crea o stare, poate fi numit arta. Nu galeriile de arta sunt problema care sta la baza nepromovarii artei nationale, ci lipsa de interes. Pentru a face arta trebuie sa ai putin talent si multe de zis.
Poti pune la indoiala capacitatile 'curatorilor' sau mai degraba intersul lor fata de altceva decit de arta. Ca exemplu aiurea de promovare, imagine cred ca cel mai elocvent este imaginea Academiei de arte: fragmentara, identitate aplicata haotic pe reguli doar de unii stiute, cu o documentatie ce nu exista, suferind in doemniul comunicarii. Pe scurt tocmai cei ce pregatesc specialistii in domeniu. Asa ca nu ne mira de absenta 'lucrurilor mici' o promovare a unei expozitii, al unui proiect etc.
Lipsa interesului poate fi una din cauza, dar sigur nu e singura. Nu exista un manual de identitate la nivelul Academiei de arte, asta e grav. 'Lucrurile mici' cred ca ar trebui luate mai in serios daca vrem lucruri mari la final.
Foarte buna initiativa de a promova si online evenimentele, galeriile si artistii din Iasi. O fi si lipsa de interes, dar si promovarea e foarte timida, iar daca aceasta se va face mai insistent, cu atat va creste si interesul. Eu sunt de parere ca nici galeriile nu isi fac mereu treaba asa cum trebuie (vorbesc si de cele din Germania pentru ca le cunosc mai bine decat pe cele din Iasi; fenomenul e peste tot intalnit). Nu e de ajuns sa expui tablourile si sa astepti invitatii - mereu aceeasi sau intamplatori; trebuie sa faci multa reclama. Artistul creeaza si asta ii ocupa tot timpul; galeristul trebuie sa-i promoveze munca si sa-i faca pe oameni sa vina, sa vada si sa cumpere.