eveniment
Data: 
22 Nov 2011 - 10:00 - 12 Dec 2011 - 22:00
Loc: 
Galeria de Arta Grand Hotel Traian
stats
Adresa: 
Piata Unirii nr. 1

Ingerii Gabrielei Drinceanu

In perioada 22 noiembrie – 12 decembrie, Galeria de Arta Grand Hotel Traian gazduieste expozitia de sculptura si grafica a artistei Gabriela Drinceanu. Lucrarile expozitiei de fata insumeaza o serie de reprezentari antropomorfice, expresii ale universului artistic oniric, in care forma trupului uman sufera o simplificare voita, usor naiva, incadrata de linii rotunjite, indulcite.

Gabriela Drinceanu are o atractie evidenta spre forma simpla a umanului, aflata intr-o permanenta miscare. Expozitia cuprinde desene de grafica in tus si laviu si sculpturi in lemn. Figurile umane ale artistei sunt reprezentari de ingeri, ale caror aripi ajuta la crearea impresiei de dinamism a trupului aflat intr-o permanenta miscare. Aceasta miscare este de asemenea impusa si de  redarea a trei sau patru picioare si maini, care sugereaza trecerea de la o pozitie la alta, procedeu pe care l-am intalnit pentru prima oara bine sugerat la Giacomo Balla in „Dinamismul unui caine in miscare”, care a reusit sa redea tocmai prin acest mod, vivacitatea corpului in miscare.

Spirit dionisiac, artista aduce o data prin lucrarile sale, o stare de zbucium continuu, sugerata de varietatea pozitiilor si a unghiurilor, si mai apoi o stare de calm copilaresc, prin natura simplificarii formelor. Grafica si sculptura sa reprezinta aceleasi personaje-ingeri, lipsite de o expresie a chipului, care este doar sugerat prin forma rotunda a capului. Linia corpului, membrele, sunt cele care reusesc sa redea acele pozitii acrobatice uneori, prin care artista isi creeaza lumea onirica. Din punct de vedere cromatic, in desenele grafice, predomina griurile, maronurile si cateodata o pata mai vie de galben, toate ducandu-ne cu gandul la culorile lemnului. Se face asadar inca o legatura cu sculptura sa, in care foloseste lemnul vopsit sau nu, in combinatie cu metalul. Personajele sale pictate sunt cel mai adesea albe cu usoare umbre, proiectate mereu pe un fond mai inchis. Astfel, se subliniaza importanta siluetei, in contrast cu fundalul lucrarii. De asemenea intreaga lucrare este dominata de prezenta unui singur personaj stapanit de o energie vesela, molipsitoare.

Lucrari ca „Echilibru”, „Miscare continua”, „Efervescenta”, prin denumirea lor, nu fac decat sa sublinieze inca o data caracterul dinamic al compozitiilor, pline de forta vitala. Figurile sale par sa vorbeasca fara cuvinte, folosindu-se cu siguranta de un limbaj al trupului. Linia curba acapareaza in totalitate linia dreapta, aceasta venind poate si ca un simbol al feminitatii, nu doar al miscarii. Desi atat de diverse in pozitii, compozitiile sunt echilibrate. Sculpturile sporesc energia prin faptul ca sunt realizate nu doar dintr-o singura bucata de lemn, ci formeaza un ansamblu creat din alaturare, suprapunere de materiale (lemn si metal) de diferite nuante. Miscarea mainilor usor robotica abia se mai observa in comparatie cu fluiditatea miscarilor picioarelor si a trunchiului.

Cu o prima senzatie de naivitate poate, lucrarile artistei Gabriela Drinceanu acapareaza totusi privitorul prin energia, dinamismul molipsitor al siluetelor, varietatea miscarilor si sinceritatea reprezentarii.

Articol scris de Mihaela Laura Dumitriu | Joi, 01/12/2011 - 00:37
Iti place ce tocmai ai terminat de citit?
Aboneaza-te prin email sau RSS ca sa fii la curent cu noutatile de pe site.
Despre editor
imaginea utilizatorului mihaela.dumitriu