- 2379
Sub vocabula diversitatii, expozitia Paine suedeza si caviar de la Galeria Cupola reuneste stiluri diferite de la pictura abstracta (Peter Olson), fotografie (Kåre Frenning), picturi puternic decorative (Håkan Bull), tuse impresioniste (Serlin Bergström), instalatii (Olle Magnusson), video-art (Margon Lindberg) etc. De remarcat este si structurarea lucrarilor pe serii de cate doua, trei pe care o intalnim la majoritatea expozantilor: In the nature I, II, Bas through different temperatures I, II, III, Anubis (3), To be or not to be I, II, III, The Galias Loyal I, II, III.
Parcurgand cu privirea simezele galeriei am ramas ferm convinsa de caracterul actual al expozitiei. Artistii suedezi expusi au imbratisat cu mult curaj noile mijloace tehnice artistice, prezentandu-ne o arta cat se poate de contemporana, ca forma cel putin. Cu toate acestea, nu toate lucrarile m-au impresionat. Fiind atat de diverse, era aproape imposibil. Cele mai interesante, din punctul meu de vedere sunt: Bum notice a lui Gun Lindblad prin caracterul sau alegoric care m-a facut sa meditez putin asupra problemei distrugerii padurilor, apoi Black Widow a lui Olle Magnusson care cu siguranta a dominat cel putin vizual o mare parte din galerie, iar mai apoi, mai mult prin caracterul de noutate, videoul lui Margon Lindberg, care prezinta imaginea unei femei pe un fotoliu, probabil mama artistei, cu o voce pe fundal care vorbeste probabil in suedeza, aceasta lucrare avand posibil o conexiune cu instalatia In my mothers garden si Triangle, tot a artistei.
Cum spuneam, au fost si lucrari care nu m-au impresionat in mod deosebit: Orlangen a lui Lisbeth Jüring, o harta usor de confundat cu desenul unui copil, insa a unuia care pare sa descopere acum culorile direct din tub, mai apoi Pattern de Lajos Szelényi, caruia nu am reusit sa ii gasesc o conexiune in intreg ansamblul si, in final, In to the wild, simplu peisaj fara efect a lui Jan Jeanson.
Fiecare artist in parte a fost reprezentantul unei anumite tehnici, acest lucru conducand, in final, la diversitatea prezenta. Cu toate acestea, s-a reusit o armonizare mai mult cromatica decat tematica, prin ordinea asezarii pe simeze.