- 3041
In data de 12 februarie a avut loc vernisajul unei interesante combinatii de viziuni si interpretari pe tema inimii si a simbolisticii sale, in cadrul expozitiei cu acelasi nume, „Inima”. Gazduita de catre Galeriile de Arta Moldova Mall pana pe 11 martie 2012, expozitia de fata va invita sa patrundeti intr-o lume calda ce propune ca si reguli primordiale de existenta afectul si spiritualitatea.
Analizand si exploatand in detaliu fiecare element reprezentativ al acesteia, artistii expozanti s-au preocupat sa exprime in stil propriu tema dragostei, pe deplin sarbatorita si valorificata in aceasta perioada a anului. Mai mult de atat, datorita mediatizarii si infinitelor posibilitati de abordare a temei propuse, invitatiile la participare au fost satisfacute atat de catre artisti din diferite colturi ale tarii, cum ar fi Iasi, Cluj, Timisoara, Bistrita sau Bucuresti, precum si de catre un grup de copii ieseni aflati in jurul varstei de 11 ani, ce s-au adaptat in mod surprinzator cerintelor promovate.
In acest sens, lucrari precum „Povestea lor”, semnata de Alina Avram, „Memoria inimii”, a artistei Mira Marincas, „In love” de Diana Condurache sau „Puzzle 2”, semnata Iustinian Potoroaca, infatiseaza o varietate de versiuni ale inimii ce coincid cu o serie de fatete ale aceluiasi concept, intregul ansamblu construind, in universul virtual al imaginatiei, obiectul cunoscut noua astazi ca si inima. Printre tablourile expuse pe simezele galeriei se remarca si o compozitie tridimensionala intitulata „Ars”, ce ii apartine artistei Ionela Mihuleac. Lucrarea domina aria expozitionala datorita constructiei sale spatiale, oferind zonei o atmosfera de imponderabilitate ce sporeste senzatia de vis si pozitivism incercata de catre organizatori prin tematica aleasa.
Expozitia impresioneaza prin diversitatea tehnicilor artistice tratate, reunite sub egida unei singure tematici, aparent simplista, dar care s-a dovedit a fi una extrem de permisiva, distractiva si captivanta. Astfel, prin intermediul picturii, al colajului, al fotografiei, al instalatiei, al sticlei sau al combinarii altor multiple tehnici de lucru, expozantii au incercat sa invoce si sa reproduca fragmente semnificative ale sufletelor lor si sentimentelor proprii ce le caracterizeaza, ilustrand povesti amoroase traite sau imaginate. De asemenea, culorile predominant calde, printre care se deosebesc numeroasele nuante de rosu, oranj sau galben contureaza mai clar ambianta descrisa.
Cu toate ca evenimentul nu aduce nimic nou, ci este un exemplu modest si accesibil in ceea ce priveste tematica si abordarea individuala a lucrarii, el se clasifica, totusi, ca fiind unul mai mult decat adecvat perioadei actuale, si anume, luna iubirii.